Intel ima probleme z gnojili

Irsko zadnje tedne tlači hud mraz. Tako so v občini Killdare, v mestu Leixlip zaradi hudega mraza in snega na cestah porabili vso zalogo navadne soli, tako da so za posipanje cest uporabili kar dušikova gnojila. Tako so sicer očistili ceste, vendar so onesnažili podtalnico.

Če bi tamkajšnjo vodo pili samo ljudje, ne bi bilo večjih problemov. Na žalost v Leixlipu stoji Intelov center za proizvodnjo čipov. Tam so morali sedaj zapreti eno od tovarn.

Na srečo so težave baje prehodne narave.

Snegomobil

V Kazahstanu občasno zapade res veliko snega. Vseeno večino leta človek bolj rabi navaden avto kot pa terensko mrcino.

Ravno zato se je Aleksander Celjman odločil, da naredi podvozje za vožnjo po snegu, na katerega lahko voznik postavi avtomobil. Kot osnovo je uporabil kar zastarelo Lado VAZ-2104. Nastalo čudo prodaja na www.snowfootcar.ru, pokličete ga lahko tudi na mobilnik:+7 705 815 8220.

Če Wikipedia ne laže, je glede na medosno razdaljo prvi prototip primeren za uporabo z BMW Z3, verjetno pa je mogoče uporabiti bolj ali manj kateri koli avtomobil z pogonom na zadnja kolesa.

Posnetke naprave med vožnjo pa si lahko ogledate v spodnjem filmčku.

kiberpipa-elektronika

Pred kratkim sem po dolgem času spet zavil v kiberpipo. Tam v laboratoriju nadebudni študentje trenutno predelujejo avtomobilček na daljinsko vodenje. Nameravajo ga predelati tako, da ga bo mogoče upravljati preko brezžičnega omrežja. Trenutno delo miruje, ker se je začel čas izpitov.

Ker tudi sam delam na nečem podobnem. Fantje, kdo bo prej?

Kaj gledati na internetu?

Vsem, ki se jim ne da preveč razmišljati, svetujem ogled predavanj TED.

Če imate možgane še sveže, pa poglejte na videolectures.net. Stran so si izmislili ljudje, ki sicer delajo na IJS. Poleg videa si pri predavanjih lahko pogledate tudi prosojnice, kar je nadvse dobro.

Zakon o igrah na srečo

Nedavno so naši poslanci obravnavali popravke zakona o igrah na srečo. Predlagala ga je vlada. Pozicija ga je hvalila, opozicija kritizirala. Na koncu so popravke sprejeli.

Med popravki je bila tudi tale cvetka: “Sprejemanje ali posredovanje vplačil, omogočanje dostopa do spletnih strani, preko katerih se je mogoče udeležiti spletnih iger na srečo, oglaševanje ali opravljanje drugih storitev v zvezi s prirejanjem iger na srečo za osebe, ki nimajo koncesije vlade, je v Republiki Sloveniji prepovedano.“

Ta člen so napisali na finančnem ministrstvu, kjer očitno o delovanju interneta nimajo pojma.

Popravek je tako absurden, da sem najprej, ko me je nanj opozoril Siniša, pomislil, da gre za šalo. Ampak na žalost so financarji mislili resno. O resnosti situacije so se razpisali v Delu, svoje mnenje o popravkih pa je na dolgo in široko razložil tudi Žiga Turk.

Glavni problem s predlaganim zakonom je ta, da omejevanje dostopa do spletne strani (naprimer do mojega bloga) sploh ni preprosto. Izvajamo ga lahko na tri načine: - Z blokado določenih IP naslovov. Problemov pri takšni blokadi je več. Strežnik lahko lastnik preprosto premakne na drug naslov. Blokado lahko uporabniki obidejo tako, da uporabijo enega od mnogih odprtih proxy strežnikov. Poleg tega se na enem IP naslovu lahko nahaja več strežnikov. Takšno blokiranje torej ni učinkovito. - S spremembo DNS vnosov. DNS vnosi so internetni naslovi, ki preslikajo imena strežnikov v IP naslove. V tem trenutku www.polz.si kaže na naslov 212.235.189.242. Če bi država prisilila ponudnike telekomunikacijskih storitev, da spremenijo DNS vnose, ki jih servirajo uporabnikom, s tem seveda ne bi nikogar res omejili, saj lahko vsak uporabnik popravi datoteko na svojem računalniku ali pa uporabi tuj DNS strežnik in se blokadi tako izogni. - Z analizo prometa. Ta pristop so ubrali na Kitajskem. Je učinkovit, vendar je za njegovo implementacijo potrebno najprej kupiti opremo, nato pa nadzor izvajati. Ko je oprema enkrat nameščena, je vzpostavljeni sistem mogoče dokaj zlahka uporabiti za cenzuro. Prej ali slej bodo cenzuro tudi izvajali - če ne ta ali naslednja vlada, pa tista, ki pride za njima. Me zanima, kako bi bilo všeč našim poslancem, če bi kdorkoli lahko pregledoval, kakšne točno strani gledajo. Tudi, če to počno doma.

Da ne bom samo pljuval po predlogih, raje predlagam alternativno rešitev: naj vlada omeji nakazila na račune podjetij, ki prirejajo igre na srečo. Če bo pošiljanje denarja na strani, kjer se igra na srečo, mogoče samo s pomočjo kuvert, bo večina igralcev obupala.

Trenutno je zakon ustavil državni svet, ki je nanj vložil veto, vendar ne zaradi nevarnosti cenzure. Zelo verjetno bo torej v ponedeljek, 1. 2. 2010 zakon sprejet. In lahko bomo le še jokali.

Naši poslanci imajo hudo nesrečo. Vsako leto morajo sprejeti na stotine zakonov. Seveda to pomeni, da večine zakonov, ki jih predlagajo in ki jih sprejemajo, niti ne napišejo, niti ne preberejo.

Zakone pišejo strokovnjaki, zaposleni na raznih firmah, ki so za to specializirane, po navodilih naročnikov. V vsaki stranki zakone bere nekaj ljudi, ki so strokovnjaki na nekem področju. Ti ljudje potem povedo, kaj menijo, njihovi strankarski kolegi pa potem volijo v skladu s stališčem svoje strankarske skupine.

In tako lahko finančniki napišejo zakon, ki naj bi upravljal delo ponudnikov telekomunikacijskih storitev. In računalničarji se vprašamo, na katerem svetu živimo mi, na katerem oni. Potem se vprašamo, zakaj bi morali živeti po pravilih, ki bi bila smiselna le v njihovem svetu in kako poskrbeti, da bi se pravila spremenila. Ali pa bi se financarji odselili na svoj, drugi svet. Ali oboje.

Sikuli

Na MIT so razvili nov sistem za avtomatizacijo opravil na računalniku. Imenuje se Sikuli, deluje pa na osnovi posnetkov zaslona (screenshotov). Uporabnik (programer) na sliki zaslona označi območja, na katera naj program klika / tipka / počne kaj drugega. Nato v jeziku, osnovanem na Pythonu napiše program, v katerem opiše, kaj naj stori. Za razumevanje je verjetno najbolje, da si ogledate film s primerom uporabe.

Novo orodje deluje povsod, kjer deluje Java.

Kontrola robota z možgani

Tole sicer ni več novica, a vseeno - če opicam v možgane vgradimo elektrode, signale z elektrod pa uporabimo za premikanje robotske roke, se lahko opice naučijo to roko uporabljati z mislimi. Za kaj bi kaj takega potrebovali, je očitno. Vseeno je vgrajevanje elektrod v možgane precej tvegano, zato bomo ljudje verjetneje robote nadzirali s pomočjo pokrival, podobnih plavalnim kapam za piflarje, ali pa vsaj čeladam znanstveno-fantastičnih negativcev.

Robot s podganjimi možgani

Na univerzi v Readingu se igrajo z možgani. No, z rezinami podganjih možganov. Razvili so celo robota, ki je prek Bluetootha povezan z napravo, v kateri ležijo podganji možgani. Končni cilj je ugotoviti, kako se obnašajo možgani, ki jih pestijo različne bolezni. Več si lahko preberete med izjavami za tisk. Lahko si ogledate tudi intervju s kiborgom Kevinom Warwickom in Benom Whalleyem. Nekaj posnetkov robota, ki se podi po tleh laboratorija, so raziskovalci postavili tudi na YouTube.

Raziskovalci so že septembra lani napovedali, da bodo v kratkem nadzirali s človeškimi možganskimi celicami, vzgojenimi v laboratoriju. Ker je odtlej preteklo že več mesecev, soglasja etične komisije pa niso potrebovali, ugibam, da so robota že nadgradili. Če ne - usmilite se senzacionalista, čeprav ve, kaj dela!

Simulacija možganov mačke

Lani so pri IBM na široko razglasili, da so uspeli na superračunalniku BlueGene/P pognati simulacijo mačjih možganov. Simulacija naj bi delovala 100x počasneje od resničnih mačjih možganov.

Simulacija možganov je bila seveda dokaj poenostavljena. Z znanstvenega stališča ni bila nič posebnega - raziskovalci so le dobili zmogljivejši računalnik in so se hoteli pohvaliti. Pravzaprav je bila tako poenostavljena, da je kar močno razjezila nekatere strokovnjake na področju. Še vedno smo torej daleč od tega, da bi lahko dobro odsimulirali živalske možgane. Vseeno gre za velik uspeh na področju promocije znanosti - če se o dosežku govori po televiziji, pač mora biti resničen, mar ne?

Za malo resnejši pristop k področju si lahko ogledate stran Blue Brain Projecta.