Leta 1957, tri leta za Nautilusom, so Sovjeti na vodo spustili prvo civilno ladjo na jedrski pogon, jedrski ledolomilec Lenin. Na youtube lahko pogledate dva filma o tem, kako so ga gradili. Čeprav tega niso razglašali, sta se na ledolomilcu zgodili dve nesreči. Najprej leta 1965, ko so operaterji pred menjavo goriva po nesreči iz reaktorja izpustili hladilno vodo, šele potem pa so hoteli potegniti ven gorivne palice. Takšen potek dela se ni izkazal za najboljšega, saj je kar 124 gorivnih elementov ostalo zataknjenih v reaktorju. Zaradi vročine so se namreč nekateri stopili, drugi skrivili, vse skupaj pa so na koncu vendarle spravili ven in pospravili v kontejner.
Druga nesreča, leta 1967, je bila prav tako resna - spustila je neka cev v hladilnem sistemu. Da bi našli mesto, kjer je puščala, so delavci s pnevmatskimi kladivi razbili del betonskega biološkega ščita. Mesto puščanja so sicer našli, vendar se je potem izkazalo, da so delavci naredili toliko škode, da je bilo reaktorski odsek z vsemi tremi reaktorji vred bolje zamenjati.
Reaktorski odsek so izrezali. Najprej so ga izpraznili, spravili njegovo vsebino na poseben ponton in zalili hladilni sistem s snovjo, ki se je strdila in tako preprečila uhajanje radiacije. Reaktorski odsek so iz ledolomilca spravili tako, da so v dno ladje z eksplozivno vrvjo izrezali luknjo, nakar je reaktorski odsek preprosto zdrknil na dno morja. Uradni dokumenti pravijo, da so kontejnerje s starim gorivom in kontrolnimi palicami privarili na 350t težak ponton in potopili v zalivu Civolki (ali Civoljki - v originalu Цивольки). Neuradno je ponton in ladjo, ki ga je vlekla, na poti k zalivu ujela nevihta huda nevihta, ki je strgala vlečne vrvi. Tako naj bi se ponton potopil kar nekje ob neki obali - kje točno, do nedavnega ni bilo znano. Na srečo se je potem nevarni ponton našel, tako da se je govorica o nevihti izkazala za resnično, junaškim mornarjem pa je potem, ko so se vrvi strgale, ponton uspelo ujeti nazaj in privleči do zaliva, kjer na dnu morja leži še cel kup drugih reaktorskih odsekov.