robomara

Japonci so izvedli prvi robotski maraton. Očitno relativno mlade ekipe so se, upajmo, precej zabavale. Cilj je bil izdelati čim bolj zanesljivega hodečega robota - baje so bili zato vsi bolj počasni.

Več videov in slikic dobite tukaj.

Ti dam ti dam Amsterdam

Včeraj smo prileteli, danes obsedeli.

V Amsterdamu se namreč trenutno izvaja projekt, v okviru katerega naj bi se po vsej Evropi širilo znanje o zelenem IT - torej o informacijskih tehnologijah, kjer se upošteva tudi njihov vpliv na okolje.

Trenutno sedimo v predavalnici in poslušamo napol zanimivo predavanje. Fotke pridejo kasneje - sploh vtisi iz hostla, v katerem so študentje, so legendarni.

Učitelja sva nastanjena tule. Sobe niso ogrevane; če je kdo od bralcev slučajno v bližini, je vabljen na obisk.

Nokia, RIP

Nokia je danes z dobrim razlogom izgubila 14% vrednosti.

Kje so po mojem mnenju glavni razlogi za Nokiine težave?

  1. Razdrobljenost platform. Qt je odlična platforma, ki pa postane precej manj privlačna, če proizvajalec ne obljubi, da bo poskrbel za nadgrajevanje na starejših platformah. Tako je programe potrebno testirati na vsaj toliko telefonih, kolikor generacij naj bi podpiralo knjižnico. Neuporabno.
  2. Podcenjevanje strahu mladine pred neznanim. Na precej fakultetah se namesto programiranja uči osnove Jave. Študentje se C in C++ bojijo. Avtorji Androida to razumejo. Pri Nokii so podporo za Qt Java binding ukinili.
  3. Podcenjevanje pomembnosti telefonije na telefonu. Lahko tule najdete navodila, kako programer na Meego napravi začne telefonski klic?
  4. Obupen marketing. Odprta platforma, na kateri bi lahko z minimalnimi popravki poganjali tudi Android aplikacije, je bila v spletnih medijih pogosto predstavljena kot inferiorna. Še enkrat prvi vtis zmaga nad tistim, kar je temeljno.

No, ja, kot običajen mrhovinar upajm, da se bo cena rabljenih N900 sedaj spustila.

Kinect FTW

Zakaj je Kinect zakon?

Zato, ker omogoča nove načine interakcije. Za igrice je dokaj slab, saj procesiranje zajete slike traja ravno dovolj dolgo, da je zakasnitev med igranjem opazna.

Je pa Kinect odličen za razne eksperimente. Tako 3D skeniranje v realnem času omogoča, da uporabnik lahko navidezno premika kamero. Česar Kinect ne vidi, tega pač na sliki ni.

Z dvema Kinectoma lahko luknje v zaznanem področju dovolj zmanjšamo, da je mogoča interaktivna virtalna resničnost.

Poleg tega v povezavi s projektorjem lahko Kinect uporabimo za nove vrste igre

Poleg tega pa je Kinect precej boljši od navadnih senzorjev za oddaljenost, ki jih imajo avtomobili na odbijačih.

poceni multitouch miza

Ciril Bohak Luka Čehovin sta pred približno letom za majhen denar izdelala interaktivno površino, ki zaznava po več pritiskov naenkrat. Tovrstni uporabniški vmesniki so zadnja leta vse bolj popularni. Še posebej široko jih uporabljajo proizvajalci telefonov, ki (bolj ali manj neuspešno) kopirajo klasiko industrijskega oblikovanja, izdelano pri podjetju Apple.

Najcenejši način izdelave takšne površine je tisti, pri katerem za sliko poskrbi projektor, ki prek ogledala meče sliko na prosojno površino mize, pod katero je obešen. Za zaznavanje pritiskov je poskrbljeno tako, da je površina od strani osvetljena z IR svetlečimi diodami, ob pritisku pa se zaradi upogibanja površine svetloba siplje, kar lahko zaznamo z rahlo predelano spletno kamero.

Več o izdelavi si lahko preberete na Lukovem Blogu, ali pa poiščete katerega od opisov na Internetu - naprimer opis izdelave takšne mize na Instructables.com.

Če se boste podobnega projekta lotili, svetujem, da se posvetujete s Cirilom in/ali Luko, ki bosta gotovo lahko postregla z zvrhano mero modrosti.