Volkswagen elektrarne

Podjetji Lichtblick in Volkswagen sta sklenili zanimivo partnerstvo. Lichtblick bo tržil, Volkswagen pa izdeloval majhne grelce in elektrogeneratorje. Naprava vsebuje bojler in motor na notranje izgorevanje- toplota, ki jo motor proizvaja, greje vodo, motor pa poganja generator in tako ustvarja elektriko. Celotna naprava deluje na naravni (ali zemeljski) plin. Toplotna moč je 34KW, električna pa 20KW.

Podjetji sedaj izvajata poizkusni projekt v Hamburgu, kjer vam novi toploelektrogenerator namestijo v klet za 5000 evrov. Generator vam potem greje vodo, poleg tega pa vrača elektriko v omrežje. Če bo šlo vse po sreči in bodo res namestili 100000 generatorjev, bodo tako ustvarili razpršeno elektrarno z električno močjo 2GW - približno 3x toliko, kot je ima naša Jedrska elektrarna Krško.

Koncept, da se odvečno toploto, ki nastane ob izdelavi električne energije, uporabi za ogrevanje, je že star. Tako po podobnem principu delujejo Termoelektrarna in toplarna Ljubljana in množica njenih vzornic po vsem svetu. Še več - FIAT je konec 70. let prejšnjega stoletja izdeloval TOTEM, kogenerator, zelo podoben novemu Volkswagnovemu, vendar se koncept takrat ni prijel.

Vsekakor je bolje toploto uporabiti, kot da jo mečemo stran. Krško tako greje Savo ali celo zrak, če je Sava pretopla - od 2000MW proizvedene toplotne energije je tako uporabimo le 696MW.

Če se bo novi koncept razpršenih elektrarn prijel, bo tako vsekakor okolje na boljšem - vprašanje je le, koliko energije bo šlo za dostavo energentov (v tem primeru plina) in koliko bo stala zamenjava naprav, ko bodo zastarele. No, pa koliko bo treba plačati Ukrajincem, da spustijo plin čez svoje ozemlje in koliko Rusom, da ga kupijo od Turkmenov, ko jim bo lastnega zmanjkalo.